Home Kunst in Beeld 4 automotive marketingtrends

4 automotive marketingtrends

Door admin

Autodealers tegenwoordig hebben zij het rustig. Want iedereen doet zijn onderzoek tegenwoordig via internet. Uit onderzoek van het Britse Autotrader is zelfs gebleken dat 88% van de autokopers al weet welke auto hij of zij gaat aanschaffen voordat ze binnenlopen bij een showroom. Het aankoopproces duurt weken tot maanden en wordt bijna geheel op internet uitgevoerd. Om je als autodealer te onderscheiden beschrijven wij 4 belangrijke automotive marketingtrends die helpen de consumenten bij jullie te laten kopen. 

Digitale interactie hoofdzakelijk met smartphones en tablets

Net is al benoemd dat er bijna alle informatie online wordt opgezocht. Eigenlijk alleen voor de aankoop van een auto bezoekt men nog een autodealer. Nu heeft google dit ook onderzocht en nu blijkt men vooral autowebsites bezocht naar het klikken op reclames en advertenties op YouTube, Twitter en Facebook. Het blijkt dus dat social media een hele grote rol speelt in het aankoopproces van auto’s.

Lokale bekendheid

De auto consumenten van tegenwoordig willen zo weinig mogelijk moeite doen. Mogelijke consumenten willen niet te ver rijden voor de aankoop van een auto. Vandaar dat het voor autodealer belangrijk is dat zij lokaal via internet goed vindbaar zijn. 

Consumenten kijken vaker naar video’s

Vroeger lazen mensen de hele productbeschrijvingen van auto’s. Maar dat hoeft nu niet meer met het vele beeldmateriaal zoals foto’s en video’s. Vooral naar video’s kijkt men graag. Dit heeft Google uitgezocht. Enkele populaire video’s zijn: testritten, specificaties, accessoires mogelijkheden en verschillende kleurmogelijkheden.

Auto-configuratie of 360 graden foto’s

Een onderdeel van de oriëntatie is het configureren van auto’s of de auto’s vanuit alle hoeken bekijken met de 360 graden foto’s. Vaak komt men alleen auto-configuratie tegen bij de grootste automerken en autodealers. De 360 graden fotostudio’s van Rotoview Studios zijn weer populair onder de kleinere automerken en autodealers. Ook zeker wanneer je tweedehands occasions aanbiedt, willen mogelijke consumenten zien hoe de auto tot in de kleine details eruit ziet, voordat zij de showroom bezoeken. 

 

Ook interessant!